MÅTER Å IMPLEMENTERE HVILE I HVERDAGEN

Oppdatert: for 4 døgn siden


Vi trenger alle å hvile innimellom, og noen ganger kan det være lett å glemme det. Jeg har lagt inn denne «boksen» ulike steder i den Personlige Planleggeren, fordi ved å ha en egen liste til å skrive ned måter å implementere hvile, kan det hjelpe med å bli minnet om å gjøre nettopp det.

Hvile kan være fysisk hvile; å sørge for at man får nok søvn, ved å for eksempel legge seg tidligere, eller det å holde seg i ro en dag.

Hvile kan også være mental hvile, i form av å ta en pause fra sosiale medier visse tidspunkt hver dag, en hel dag, eller en lengre periode, for å få inn færre inntrykk og å konsentrere seg om andre ting den aktuelle perioden.


Hvile kan også være å gjøre en aktivitet man trives veldig godt med, noe som gjør at man slapper av. Dette kan være å gå tur i naturen, lese i en bok, eller noe annet.

Hvile kan også være å huske å ta pauser i løpet av en hektisk jobb- eller skolehverdag.

Hvile kan også være å avtale å møte en venn når du trenger å snakke med noen.


Hvile kan være så mye forskjellig!



Dette er noe du kan reflektere over:

• Hva gjør at du slapper av?

Kanskje du kan skrive en liste? • Hvilken type hvile trenger du nå?

• Hvordan kan du implementere hvile denne uka?

12 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle